آموزش نصب کولر گازی از صفر تا صد در آموزشگاه فنی برق

ارائه دهنده آموزش های حرفه ای درباره تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ، تعمیرات لوازم خانگی، آموزش آرایشی و بهداشتی

آموزش نصب کولر گازی از صفر تا صد در آموزشگاه فنی برق

۱۳۱ بازديد

نصب صحیح کولر گازی اسپیلت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا در صورتی که کولر به درستی و در مکان مناسب نصب نگردد، منجر به اتلاف انرژی و ایجاد استهلاک در کولر شده و کولر عملکرد خوبی نداشته و به زودی معیوب می شود. نصب کولر گازی مراحل مختلفی دارد که در اینجا به آموزش نصب کولر گازی می پردازیم.

مراحل نصب کولر گازی به زبان فارسی

مرحله اول: مشخص کردن محل نصب کولر گازی

برای نصب ابتدا می‌بایست محل نصب کولر را مشخص کنید. پنل کولر گازی می‌بایست از خورشید و منبع گرما دور باشد. در تصویر بهترین مکان برای نصب پنل نشان داده شده است.

طریقه نصب کولر گازی

مرحله دوم: نصب پیلت

پس از مشخص کردن مکان نصب حالا می‌بایست با رعایت نکات مربوط به نصب پیلت را در جای خود نصب کنید.

مرحله سوم: ایجاد سوراخ در دیوار

در این مرحله از مراحل آموزش نصب کولر گازی به زبان فارسی می‌باست بهترین نقطه برای ایجاد سوراخ برای خارج کردن لوله را شناسایی کرده و سوراخی به قطر ۷٫۵ سانتی متر بر روی دیوار ایجاد کنید.

نکته: لوله هنگام خارج شدن از سوراخ بایستی شیبی رو به پایین داشته باشد.

مرحله چهارم: وصل کردن لوله ها

در این مرحله می بایست لوله کشی مسی را به طرف سوراخی که در مرحله قبل ایجاد کرده اید هدایت کنید. تا جایی که می‌توانید خمیدگی در لوله را به حداقل برسانید. لوله ای از جنس پی وی سی، به قطر 6 میلیمتر و طولی کمتر از طول میان سطح داخلی و خارجی دیوار برداشته و درپوش لوله کولر را داخل انتهای داخلی این لوله کنید و از سوراخ ایجاد شده در مرحله قبل رد کنید.

آموزش نصب کولر گازی

لوله تخلیه و مسی را همراه با کابل‌های قدرت کولر گازی به کمک نواری الکتریکی بسته، توجه داشته باشید برای آزاد بودن جریان آب لوله تخلیه پایین باشد. حالا شروع به وصل کردن لوله زهکشی آب به پایه داخلی کولر کرده و پس از آن تمامی لوله و کابل ها را از سوراخ ایجاد شده در دیوار رد کنید.

مرحله پنجم: ایمن کردن واحد داخلی به صفحه نصب

در این مرحله اسپیلت را با فشار دادن به صفحه نصب ایمن کنید.

مرحله ششم: نصب یونیت خارجی کولر گازی

همانند نصب یونیت داخلی ابتدا بهترین مکان را برای نصب یونیت خارجی انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این مکان می بایست از گرد و غبار، گرما دور بوده و حدود 31 سانتی متر به فضای آزاد در اطراف خود دارد. پس از مشخص شدن مکان نصب یونیت خارجی، پایه های آن را نصب کنید.

مرحله هفتم: وصل سیم‌های برق

پس از نصب یونیت خارجی حالا نوبت آن است که که سیم های برق کولر را وصل کنید.

مرحله هشتم: خارج کردن هوا و رطوبت

حالا سرپوشی که بر روی دریچه های دوراهه، سه راهه و شیر سرویس کولر وجود دارد را برداشته و شروع به وصل کردن شلنگ وکیوم به شیر سرویس کنید. پس از آن پمپ خلا را تا زمانی که به خلا 10 میلی متر جیوه برسد روشن کنید. حالا شروع به بررسی تمام دریچه‌ها برای جلوگیری از نشتی گاز و هوا کنید و پس از بررسی پمپ خلا را قطع سپس سرپوش تمام دریچه ها را مجددا ببندید.

مرحله نهم: عایق بندی

شروع به عایق بندی اتصالات لوله کنید و در آخر لوله کشی‌های انجام شده را با کمک گیره به دیوار نصب و سوراخ ایجاد شده در دیوار را بپوشانید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.