چگونه دزدگیر خودرو را نصب کنیم؟

ارائه دهنده آموزش های حرفه ای درباره تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ، تعمیرات لوازم خانگی، آموزش آرایشی و بهداشتی

چگونه دزدگیر خودرو را نصب کنیم؟

۳۲ بازديد

در دنیای امروز با توجه به افزایش آمار سرقت نصب دزدگیر ماشین می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش ریسک دزدیده شدن خودرو داشته باشد. نصب دزدگیر بر روی خودرو مراحلی دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام به آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر ماشین بر روی انواع خودروها بپردازیم، با ما همراه باشید.

دزدگیر خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

دزدگیر خودرو یا سیستم اعلان سرقت آن، وسیله ای است که به لطف تکنولوژی توانسته به زندگی بشر ورود کند. این وسیله به کمک یک سیستم تعریف شده بر امنیت الکترونیکی یک خودرو حاکم می شود و هرگونه اقدام غیرقانونی را به وسیله آژیر اعلام می کند. به عبارت ساده تر دزدگیر وسیله ای است که یک سیستم حریم خصوصی بر خودرو تعریف می کند و هر گونه اقدام که ورود به حریم و یا شکستن قفل، شیشه، ضربات و غیره را با آژیر زدن اعلام می کند.

دزدگیر خودرو به طور کلی از سه قسمت مهم تشکیل شده است که پنل مرکزی، آژیر و حسگر اجزای اصلی آن می باشند، و در تعامل با یکدیگر کار امنیت خودرو را انجام می دهند. دزدگیرهای خودرو در انواع مختلف تولید می شوند و در بازار فروش می توان مدل های مختلف آنها را مشاهده کرد.

طریقه نصب دزدگیر خودرو چگونه است؟

نصب دزدگیر ماشین از مراحل گوناگونی تشکیل شده است، در ادامه با طریقه نصب دزدگیر ماشین با ما همراه باشید:

نصب دزدگیر خودرو

آماده سازی نصب دزدگیر:

قبل از نصب دزدگیر ماشین نمی بایست بر اساس مدل خودرو و سیستم برق کشی محاسباتی را انجام داد تا بتوان به نصب بهتر و موفق تری دست یافت. برای انجام این کار باید قبل از هر اقدامی یک نقشه از نصب دزدگیر طراحی شود. برای انجام بهتر این کار می توانید علاوه بر شناسایی سیستم برقی خودروی مورد نظر، دفترچه راهنمای دزدگیر خریداری شده را مطالعه کرده و بر اساس آن کار نصب دزدگیر را انجام دهید.

نصب دزدگیر ماشین

بررسی سلامت قفل ها:

قبل از اینکه کار نصب دزدگیر را انجام دهید از کارکرد صحیح قفل های خودروی خود اطلاع کامل کسب کنید تا بتوانید نصب دزدگیر را به صورت بهتر انجام دهید. برای مثال در صورتی که باز بودن یک در توسط خودرو تشخیص داده نشود، با نصب دزدگیر نیز این مشکل وجود دارد و اگر آن در توسط سارقین باز شود آژیر عمل نخواهد کرد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از این کار، از سلامت قفل همه درها مطمئن شوید.

نصب دزدگیر بر روی خودرو

جای مناسب را انتخاب کنید:

برای نصب دزدگیر خودرو می توان از قسمت های مختلف خودرو استفاده کرد. از طریق ارتباط با نمایندگی مشخص کنید که پنل ها برای نصب دزدگیر برداشته شوند. بهترین قسمتی که می توان از آن کمک گرفت پنل زیر فرمان است، که با برداشتن درب آن مجموعه ای از فیوزها و سوکت ها را مشاهده می کنیم.

محل مناسب نصب دزدگیر خودرو

نصب دزدگیر:

برای نصب دزدگیر خودرو از قسمت های مختلفی می توان استفاده کرد. این وسیله مهم باید در جایی نصب شود که از دید سارقین به دور باشد. هر چه دزدگیر از دید افراد بیشتر پنهان باشد بهتر است، زیرا در صورت نمایان بودن دزدگیر سارقان می توانند آن را دستکاری نمایند.

همچنین توجه داشته باشید که هنگام نصب به دیگر قسمت و سیم کشی های خودرو آسیب وارد نکنید.

طریقه نصب دزدگیر خودرو

سوراخ کاری و عبور سیم های دزدگیر

پس از نصب دزدگیر بایستی کار عبور سیم ها را از داخل اتاق خودرو به سمت محفظه موتور انجام داد. این سیم برای اتصالات برق و یا وصل کردن آژیر استفاده می شود.

طریقه نصب دزدگیر ماشین

نصب آژیر

آژیر دزدگیر را بر روی دیواره بین محفظه موتور و داخل خودرو نصب کنید. البته می توان آن را در جای دیگری در محفظه موتور نصب کرد. دقت کنید که آژیر برای اینکه آب و روغن به آن ورود نکند، رو به پایین نصب شود.

آموزش نصب دزدگیر ماشین

روشن کردن کلید valet

این کلیدی است که به سیمی جدا از آژیر متصل است و با استفاده از این کلید می توان برای مواقع ضروری که آژیر فعال است، آن را غیر فعال کرد.

آموزش نصب دزدگیر خودرو

نصب چراغ ال ای دی

چراغ ال ای دی فعال و غیر فعال بودن دزدگیر را نشان می دهد. به همین دلیل این چراغ بایستی در مکانی نصب شود که قابل رویت باشد. برای اینکار بهترین مکتم نصب روی داشبورد است.

راهنمای نصب دزدگیر خودرو

نصب آنتن بیرونی خودرو

نصب این آنتن می تواند محدوده پوشش دهی ریموت را افزایش دهد به همین دلیل توصیه می شود برای بازدهی بهتر آنتن را نصب کنید.

راهنمای نصب دزدگیر ماشین

آژیر را وصل کنید

آژیر دزدگیر خودرو دو سیم مثبت و منفی دارد. سیم مثبت آژیر باید به سیم برق مثبت و سیم منفی به کف اتصال شود.

دزدگیر ماشین

وصل سنسورهای دزدگیر

سیستم های سنسور دزدگیر باید به سیم های نشانگر باز بودن درهای خودرو نصب شوند. برای اتصال درست این سیم ها بایستی نهایت دقت را به خرج داد. با نصب این سنسورها هنگام بروز خطر آژیر به صدا در می آید.

نصب دزدگیر

وصل کردن سیم برق

سیم برق دزدگیر باید به صورت مستقیم به باتری نصب شود تا در صورت خاموش بودن خودرو، دزدگیر کار کند.

نصب دزدگیر

گذاشتن پنل ها

در آخر پنل هایی که برداشته بودید را در جای خود قرار دهید.
در این مطلب به صورت مرحله به مرحله به آموزش نحوه نصب انواع دزدگیر پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم در دوره های دزدگیر خودرو ثبت نام کنید. دوره آموزش نصب ضبط و باند ماشین از دیگر دوره های پرطرفدار در این زمینه است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.