با رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

ارائه دهنده آموزش های حرفه ای درباره تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ، تعمیرات لوازم خانگی، آموزش آرایشی و بهداشتی

با رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

۲۵ بازديد

بی توجهی به نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی مشکلاتی را برای این وسیله به وجود می آورد. مشکلات ماشین ظرفشویی صرف نظر از برند و مدل ماشین ظرفشویی عمومی بوده، بنابراین مشکلاتی که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم و روش های رفع مشکلات برای کلیه مدل ها و برندهای ماشین ظرفشویی از جمله ال جی، بوش، سامسونگ، دوو، اسنوا، پاکشوما و غیره قابل استفاده است.

علت عدم شستشوی ظروف ماشین ظرفشویی

علت تمیز نشدن ظروف ظرفشویی

یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی عدم شستشو و تمیز کردن بهینه ظروف می‌باشد. در صورت بروز این مشکل عملا فرآیند شستشوی ظروف با اختلال مواجه می‌گردد.

علت: چسبیده شدن چربی یا ذرات ریز غذا به واشر درب، آبپاش‌های داخلی، صفحه صافی و فیلتر دستگاه می‌تواند مانع از انجام عملکرد مطلوب ماشین ظرفشویی و بروز این مشکل می شود.

راهکار: برای رفع این مشکل در ابتدا باید از تمیز بودن قسمت های داخلی دستگاه اطمینان حاصل نمود. روشن کردن ماشین ظرفشویی بدون ظرف و استفاده از سیستم تمیز کردن دستگاه، کمک شایانی می‌نماید.

علت ایجاد سروصدا در هنگام کارکرد ظرفشویی

علت ایجاد سروصدا در هنگام کارکرد ظرفشویی

از دیگر مشکلات ماشین ظرفشویی بروز سروصدا در حین عملکرد دستگاه می باشد.

علت: معیوب بودن پمپ ماشین، نچیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی، خراب شدن بازوهای اسپری آب و آبپاش های دستگاه از جمله دلایل بروز این مشکل می باشند.

راهکار: برای برطرف ساختن این مشکل در ابتدا باید پمپ ماشین مورد بررسی قرار گیرد. همچنین، تعویض بازوهای اسپری آب، در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار می باشد. مضاف براین، چنانچه در هنگام پاشش آب، آبپاش ها درست نچرخیده یا به سطح ظروف و دیواره های دستگاه برخورد می نمایند، به منظور رفع این ایراد، باید نسبت به تعویض آبپاش های دستگاه اقدام نمود.
این کار امری تخصصی است بنابراین توصیه میکنیم برای تعمیر این مشکل از یک تعمیرکار ظرفشویی که در دوره تعمیرات ماشین ظرفشویی شرکت کرده است کمک بگیرید.

علت خشک نشدن ظروف پس از اتمام فرآیند شستشو ظرفشویی

علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

در برخی مواقع و پس از پایان یافتن عملیات شستشوی ظروف، با باز کردن درب ماشین ظرفشویی، شاهد جاری شدن آب و خشک نبودن ظروف می باشیم.

علت: خراب شدن مخزن تخلیه دستگاه و همچنین، مسدود شدن مسیر پمپ تخلیه با تکه های ریز غذا و چربی ها هم می‌تواند در بروز این مشکل تاثیرگذار باشد.

راهکار: یکی از بهترین راهکارها برای حل این مشکل چک و بررسی کردن دریچه مخزن تخلیه دستگاه است. در صورت عدم کارکرد این قطعه ابتدا بررسی کنید که آیا این دریچه با تکه های غذا مسدود نشده است، در صورت مسدود شدن آن را تمیز کنید و در غیر این صورت باید آن را تعویض نمود.

در این مقاله به بررسی مشکلات ظرفشویی و راهنمای عیب یابی و تعمیر آن پرداختیم. مشکلاتی که در این مقاله به آن پرداخته شد جز مهم ترین مشکلات ظرفشویی می باشد. در صورتی که قصد کسب اطلاعات تکمیلی دارید توصیه می کنیم در دوره های آموزش تعمیر لوازم خانگی آموزشگاه فنون برق ثبت نام نمایید.
آشنایی با دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنون برق

آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزشگاه فنون برق شامل دوره تعمیرات یخچال، دوره تعمیر ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ماکروویو و سایر لوازم خانگی می باشد که با توجه به گستردگی بازار لوازم خانگی و حجم بالای استفاده ازاین لوازم از بازار کار خوب و پردرآمدی برخوردار است.

دوره تعمیرات لوازم خانگی به صورت کاملا عملی و توسط اساتید با تجربه در دو کلاس تعمیرات برد و تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی برگزار می گردد. کارآموزان طی دوره به صورت عملی بر روی لوازم خانگی تمرین کرده و به رفع اشکال می پردازند.

شیک طعم بسیار خوبی دارد و درست کردنش هم راحت است. با ترکیب کردن چند مواد می‌توانید شیک‌های مختلفی درست کنید.

  • مدت آماده کردن مواد:۱۰ دقیقه
  • مدت پخت:۵ دقیقه
  • مدت کل:۱۵ دقیقه

مواد لازم:

  • ۱(۲۴۰ میلی‌لیتر) تا(۶۰ میلی‌لیتر) لیوان شیر
  • بستنی شکلاتی یا وانیلی و یا ۲ قاشق ماست یخ‌زده
  • کمی شکلات یا ۲ قاشق سوپ‌خوری/۳۰ میلی‌لیتر سس شکلاتی (اختیاری است، مگر اینکه از بستنی وانیلی استفاده کنید)
  • خامه فرم گرفته (اختیاری)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.