آموزش کامل نصب سیستم اعلام حریق

ارائه دهنده آموزش های حرفه ای درباره تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ، تعمیرات لوازم خانگی، آموزش آرایشی و بهداشتی

آموزش کامل نصب سیستم اعلام حریق

۱۰۱ بازديد

سیستم اعلام حریق به مجموعه‌ای از تجهیزات نظیر دتکتور، دود، حرارت و ... گفته می‌شود که از طریق آن می‌توان علائم حریق را تشخیص داد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فنون برق، این سیستم امروزه نقش ویژه‌ای داشته و در صورتی‌ که به‌ درستی نصب و اجرا شود می‌تواند از بسیاری از خطرات جانی و مالی جلوگیری کند.

امروزه از سیستم‌های اعلام حریق در بسیاری از ساختمان‌ها و اماکن مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و غیره استفاده می‌شود. به دلیل اهمیت این سیستم، نصب سیستم اعلام حریق در بسیاری از ساختمان‌ها اجباری می‌باشد؛ بنابراین افزایش تقاضا برای نصب این سیستم نشان از بازار کار عالی نصب سیستم اعلام حریق می‌دهد و می‌توان گفت در آینده نیز با توجه به افزایش بیشتر تقاضا بازار کار این حرفه بهتر و پردرآمدتر شود.

سیستم اعلام حریق از چه اجزایی تشکیل‌ شده است؟

سیستم اعلام حریق از اجزای گوناگونی تشکیل‌ شده است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

مرکز کنترل اعلام حریق:  این بخش از سیستم اعلام حریق وظیفه کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های اعلام حریق را بر عهده دارد.

دتکتورهای دود، حرارت، گاز، شعله، شستی اعلام حریق و... از دیگر اجزای این سیستم می‌باشند.

آژیر اعلام حریق، فلاشر و... از دیگر اجزای این سیستم بوده که از آنها به‌عنوان تجهیزات هشداردهنده یاد می‌کنند.

منبع تغذیه:  از دیگر اجزای این سیستم است که وظیفه تامین انرژی الکتریکی اعلام حریق را بر عهده دارد.

انواع ماژول‌های ورودی و خروجی از دیگر تجهیزات جانبی این سیستم هستند که برای ارتباط سیستم اعلان حریق با سایر سیستم‌ها به کار می‌روند.

چگونه سیستم اعلام حریق نصب می‌شود؟

همان‌طور که اشاره شد سیستم اعلام حریق از اجزای گوناگونی تشکیل‌ شده و نصب آن امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت کامل در زمینه سیم‌کشی اعلام حریق، نصب دکتورها، نصب و راه‌اندازی کنترل پنل‌ها، تنظیمات و نحوه استفاده از آن را دارد.

به‌طورکلی باید گفت نصب سیستم اعلام حریق امری چند تخصصی و حساس است و در صورتی‌ که به‌ درستی نصب آن صورت نگیرد سیستم اعلام حریق به‌درستی عمل‌ نکرده و ممکن است خسارات و مشکلات بسیاری را به همراه بیاورد.

نکاتی که هنگام نصب سیستم اعلام حریق می‌بایست مورد توجه قرار گیرد:

ابتدا و قبل از هر کاری متراژ محیطی که قصد نصب سیستم اعلام حریق در آن را دارید بررسی کنید و تعداد دتکتورها و غیره را مشخص کنید. به‌ طور مثال برای یک واحد مسکونی 100 متری دو خوابه می‌بایست 4 دتکتور نصب نمایید.

توجه داشته باشید که در محل‌هایی که در حالت عادی دود و بخار وجود دارد مانند موتورخانه و کنار بویلر از دتکتور دودی استفاده نشود.

دتکتورهای دودی در پذیرایی نباید در جایی قرار گیرند که در مقابل باد باشند. در آشپزخانه نیز این دتکتور نباید در نزدیکی اجاق‌گاز و هود نصب شود. در اتاق‌خواب نیز این دتکتورها نباید در نزدیکی کولرگازی، دریچه کولرآبی و پنجره قرار گیرند.

در محل‌های که هم امکان وجود دود و هم حرارت هست از دتکتور مولتی استفاده کنید.

برای تشخیص نشتی گاز و اعلام‌خطر قبل از به وجود آمدن حریق مخصوصا در محل‌های که از گازهای سوختنی (قابل اشتعال) استفاده می‌شود از دتکتور شعله‌ای استفاده کنید.

دوره آموزش نصب اعلام حریق در آموزشگاه فنون برق

همان‌طور که اشاره شد نصب سیستم اعلام حریق امری تخصصی بوده ازاین‌رو با خواندن یک مقاله یا مشاهده فیلم آموزشی نمی‌توان به مهارت‌های لازم برای نصب این سیستم دست‌یافت و نیازمند گذراندن دوره‌های آموزش نصب اعلام حریق آن‌هم در آموزشگاهی معتبر می‌باشد.

خوشبختانه امروزه آموزشگاه‌های بسیاری دوره‌های آموزش نصب اعلام حریق را برگزار می‌نمایند. آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در این زمینه است که به‌صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای و در کارگاه‌های مجهز اقدام به برگزاری دوره نصب اعلام حریق پرداخته است.

در این دوره آموزشی صفرتا صد نصب اصولی و ایمن اعلام حریق، طریقه سیم‌کشی و نقشه‌خوانی اعلام حریق، نصب آژیر، نصب انواع دتکتورها، آموزش نصب تلفن کننده سیم‌کارتی و خط شهری روی پنل اعلام حریق و برنامه‌ریزی آنها و بسیاری مطالب آموزشی دیگر به‌صورت کاملا عملی زیر نظر اساتید حرفه‌ای و باتجربه آموزش داده می‌شود.

این آموزشگاه دوره‌های متعدد بسیاری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می‌نماید. آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش برق ساختمان، آموزش نصب پکیج، دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن از جمله دیگر دوره‌های مربوط به سیستم‌های امنیتی و رفاهی در این آموزشگاه است که امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای نصب دزدگیر در منازل از بازار کار خوبی برخوردار است.

آموزش نصب دزدگیر اماکن دوره‌ای کاربردی و درآمدزا

در دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن به‌ صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای کلیه مراحل و برای نصب دزدگیر اماکن آموزش داده می‌شود. آموزش نصب دزدگیر اماکن بدون تلفن کننده، با تلفن کننده خط شهری، با تلفن کننده سیم‌کارتی، نصب انواع چشمی  روی دزدگیر، نصب آژیر، نحوه سیم‌کشی دزدگیر اماکن و بسیاری از مطالب دیگر به‌صورت کاملا عملی و تخصصی توسط اساتید با تجربه و متخصص این حوزه آموزش داده می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این آموزشگاه می‌توانید به سایت فنون برق به آدرس https://fonoonbargh.com مراجعه کرده یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.

منبع: نصب سیستم اعلام حریق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.